Wyboru dokonał(a) : Beata Bulińska
LITERATURA DOSTĘPNA W BIBLIOTECE PEDAGOGICZNEJ W ZAMOŚCIU FILIA W BIŁGORAJU
Wydawnictwa zwarte:
- Bińczycka J.: Między swobodą a przemocą w wychowaniu, Kraków 1997.
- Dembo M. H.: Stosowana psychologia wychowawcza, Warszawa 1997.
- Jundziłł I.: Nagrody i kary w wychowaniu, Warszawa 1986 .
- Kamiński A. : Nagrody i kary W : Encyklopedia pedagogiczna / pod red. Wojciecha Pomykało, Warszawa 1993.
- Kozłowski W. : Nagrody i kary W : Encyklopedia pedagogiczna / pod red. Wojciecha Pomykało, Warszawa 1993.
- Łobocki M.: ABC wychowania, Lublin 1999.
- Łobocki M. : W poszukiwaniu skutecznych form wychowania, Warszawa 1990.
- Mieszalski S. : O przymusie i dyscyplinie w klasie szkolnej, Warszawa 1997.
- Niebrzydowski L.: Psychologia wychowawcza i społeczna : wybrane zagadnienia. - Wyd. 2 zm. i rozsz., Zielona Góra 1995.
- Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G.: Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego, Warszawa 1985.
- Robertson J. : Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie, Warszawa 1998.
Artykuły z czasopism:
- Bić albo nie bić, oto jest pytanie... / Tomasz Bilicki // Wychowanie na co Dzień. - 2000, nr 12, s. 29-30
- Czy kary są koniecznym składnikiem wychowania? / Maria Narczewska // Wychowanie na co Dzień. - 2001, nr 9, s. 18-20
- Dyscyplina w klasie szkolnej - temat niepopularny / Anna Murawska // Nowa Szkoła. - 1998, nr 2, s. 35-37
- Dzieci uzależnione od...pochwał / Anna Kowalczyk // Życie Szkoły. - 2001, nr 6, s. 342-344
- Jak dobrze mówić dobrze? / Piotr Krzywiki // Edukacja i Dialog. - 1999, nr 10, s. 15-19
- Jak zapewnić dyscyplinę, ład i uwagę w klasie / Małgorzata Zwolińska // Wszystko dla Szkoły. - 2002, nr 5, s.17-18
- Kara i nagroda / Irena Cygan // Gazeta Szkolna. - 2002, nr 49, s. 16
- Kara i nagroda / Marzanna Krajeńska // Edukacja i Dialog. - 2001, nr 3, s. 61-66
- Kara w szkole / Maria Dąbrowska-Bak // Edukacja. Studia - Badania - Innowacje. - 1996, nr 1, s. 32-43
- Karać czy tolerować? / Leszek Pawelski // Nowe w Szkole. - 2002, nr 9, s.19-22
- Karanie a wychowanie / J. Maciaszkowa // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1989, nr 9-10, s. 226- 234
- Kary czy nagrody / Krystyna Chmielewska // Gazeta Szkolna. - 2001, nr 2, s. 1, 15
- Kary i nagrody / Anna M. Ziółkowska // Psychologia w Szkole. - 2005, nr 2 (6), s. 115-124
- Kary i nagrody w wychowaniu / Wanda Dawlud // Edukacja i Dialog. - 2002, nr 7, s. 61-65
- Kary w środowisku rodzinnym / Małgorzata Sitarczyk // Edukacja. Studia - Badania - Innowacje. - 1996, nr 1, s. 77-88
- Kary za wagary / Maria Śledzińska // Gazeta Szkolna. - 2002, nr 12, s. 10
- Kiedy nagroda, kiedy kara / Zdzisław Makuch // Gazeta Szkolna. - 2002, nr 28/29, s. 9
- Kochani i ośmieszani / Maria Janukowicz // Wychowanie na co Dzień. - 2004, nr 4/5, s. 13-15
- Motywacja wewnętrzna a system kar i nagród / Anna Brzezińska // Oświata i Wychowanie. - 1984, nr 6, B-33
- Nagana jako edukacyjny akt mowy / Justyna Nicpoń // Polonistyka. - 2001, nr 6, s. 333-338
- Nagroda i kara w wychowaniu / Anna Korycka // Nowa Szkoła. - 2001, nr 8, s. 59-60
- Nagrody i kary w wychowaniu dziecka głębiej i lekko upośledzonego / Maria Molicka // Szkoła Specjalna. - 1996, nr 3, s. 131-137
- Nagrody i kary / Jolanta Styczeń // Gazeta Szkolna. - nr 8, s. 12
- Nagradzać czy karać / Lucyna Kubacha // Gazeta Szkolna. - 2001, nr 19, s. 15
- Nakazy - zakazy - kary / Danuta Popławska // Wychowawca. - 2003, nr 3, s. 20-21
- Nowa świadomość : kary w rodzinie pochodzenia i prokreacyjnej / Grażyna Mendecka // Niebieska Linia. - 2005, nr 1/36, s. 13-1
- O karze / Burrhus Frederic Skinner // Psychologia w Szkole. - 2005, nr 2 (6), s. 152-126
- O zastosowaniu kary w dydaktyce raz jeszcze / Jolanta Latkowska // Języki Obce w Szkole. - 2003, nr 1, s. 19-23
- Pedagogiczne cele kary / Mariola Góra // Edukacja i Dialog. - 1995, nr 9, s. 33-34
- Pomóc zamiast karać / Iza Kujawska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1996, nr 2, wkładka s.9-11
- Przymus czy swoboda w przedszkolu / Malgorzata Falkiewicz-Szulc // Edukacja i Dialog. - 2003, nr 7, s.14-19
- Psychologia karania i nagradzania w praktyce wychowawczej / Wiesław Sikorki // Opieka, Wychowanie, Terapia. - 1999 nr 4 s. 28-33
- Rodzicielskie uprawnienia do karcenia fizycznego a prawa dziecka / Marek Heine // Opieka, Wychowanie, Terapia. -1995, nr 2, s. 31-35
- Sensytywna sfera motywacyjna a oddziaływania wychowawcze karą i nagrodą na dzieci w wieku szkolnym / Monika Kolenda // Forum Oświatowe. - 2000, t. 1, s. 85-102
- Skuteczność kar w wychowaniu dzieci / Janusz Pilecki // Nowa Szkoła. - 1989, nr 6, s. 362-372
- Szkolny system kar i nagród a kontrola wolicjonalna u młodzieży / M. Marszał-Wiśniewski // Psychologia Wychowawcza. - 1992, nr 4, s. 38-250
- Ukarać czy nagrodzić? / Alicja Heleniak // Wychowawca. - 2003, nr 5, s. 12-13
- Wewnątrzrodzinne uwarunkowania czynności karania dorastających dzieci / J. Herberger // Edukacja. Studia - Badania - Innowacje. -1996, nr 1, s. 44-61
- Zamiast kary.../ Janusz Raczkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1989, nr 9-10, wkładka s. 234-240
- Zindywidualizowane sposoby nagradzania i karania w klasach niższych / Ewa Misiorna // Życie Szkoły. - 1985, nr 7/ 8, s. 404-409