Klęski elementarne: powódź, cyklon tropikalny, susza, pożar, tsunami, trzęsienie ziemi.

Zestawienie bibliograficzne w wyborze:

Wyboru dokonał(a) : Anna Pitura

 

LITERATURA DOSTĘPNA W BIBLIOTECE PEDAGOGICZNEJ W ZAMOŚCIU FILIA W TOMASZOWIE LUBELSKIM

 

Wydawnictwa zwarte:

  • Działanie człowieka w sytuacjach zagrożeń / Roman Maciej Kalina, Ryszard Jan Kałużny. - Płock : Wydawnictwo Naukowe NOVUM, 2002.
  • Wielkie katastrofy w historii Ziemi / Igor A. Riezanow // Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1986.

 

Artykuły z czasopism:

  • Co nam mają do powiedzenia dzieje / Krystyna Bonenberg // Aura. - 2010, nr 9, s. 34-35. [Klęski elementarne].
  • Cyklony pod kontrolą : czy uda się poskromić niszczycielskie burze tropikalne / Ross N. Hoffman // Świat Nauki. - 2004, nr 11, s.40-47.
  • Czas mokrej wiosny – czas parnego lata // Krystyna Bonenberg // Aura. - 2009, nr 9, s. 34-35. [Cyklon tropikalny].
  • Ekolodzy a powódź : list otwarty środowisk ekologicznych do Rządu Parlamentu i władz samorządowych oraz mediów // Aura. - 2010, nr 7, s. 20-22.
  • Ekstremalne zjawiska atmosferyczne / Krzysztof Haman, Marcin Kurowski // Fizyka w Szkole. - 2008, nr 6, s. 19-27. [fenu, szkwał, tornado, „oberwanie chmury”, cyklon tropikalny].
  • Jak szkoła może wspierać społeczność lokalną w profilaktyce powodziowej / Małgorzata Siudak // Aura. - 2010. Dodatek Ekologiczny dla szkół, nr 191, s. 1-4.
  • Jedenaście lat temu – powtórka dziś / Krystyna Bonenberg //Aura. - 2008, nr 9, s. 33-34. [powódź].
  • Trzęsienia ziemi w Polsce / Maria Hojny-Kołoś // Geografia w Szkole. - 2008, nr 6, s.33-40.
  • Trzęsienia ziemi w Polsce / Maria Hojny-Kołoś // Geografia w Szkole. - 2003, nr 1, s.4-9.
  • Wielka woda / Tomasz Żylicz // Aura. - 2010, nr 7, s. 12-13 [powódź 2010 w Polsce].
  • Zagrożenia i katastrofy przyrodnicze- materiały dydaktyczne dla nauczycieli / Katarzyna Potyrała, Alicja // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. - 2008, nr 4, s. 65-75.
  • Żywioły obnażają ekscesy cywilizacji / Stanisław Abramczyk // Aura. - 2006, nr 6, s. 10-11 .