Efektywne uczenie się

Zestawienie bibliograficzne w wyborze.

Wyboru dokonał(a) : Agnieszka Zyśk

 

LITERATURA DOSTĘPNA W BIBLIOTECE PEDAGOGICZNEJ W ZAMOŚCIU FILIA W HRUBIESZOWIE

 

Wydawnictwa zwarte – za lata: 1994-2011.

  • Atlas efektywnego uczenia (się) : nie tylko dla nauczycieli. Cz. 1 / Małgorzata Taraszkiewicz, Colin Rose. - Warszawa : Wydawnictwa CODN, 2006.
  • Ja i moja pamięć : o użytecznych strategiach uczenia się / Ewa Czerniawska, Maria Ledzińska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994.
  • Jak uczyć lepiej czyli refleksyjny praktyk w działaniu / Małgorzata Taraszkiewicz. - Warszawa : Wydawnictwa CODN, 1999.
  • Jak uczyć się szybko i skutecznie / Christian Drapeau ; z fr. przeł. Hanna Pawlikowska-Gannon. - Warszawa: Bauer-Weltbild Media ; Klub dla Ciebie, 2002.
  • Mapa mentalna czyli twórcza technika notowania / Wioletta Kozak. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 1999.
  • O lepszą jakość uczenia się / Józef Placha. - Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2010.
  • Poczucie własnej skuteczności ucznia / Barry J. Zimmerman, Sebastian Bonner, Robert Kovach ; przekł. z ang. Magdalena Polaszewska-Nicke. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005.
  • Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeanette Vos ; przeł. Bożena Jóźwiak. - Poznań : Wydawnictwo Moderski i S-ka, 2000.
  • Sukces na egzaminie / Marek Grębski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004.
  • Superczytanie : jak uczyć się trzy razy szybciej / Zbigniew Brześkiewicz. - Warszawa : Agencja Wydawnicza „Comes”, [1997].
  • Superpamięć : jak uczyć się trzy razy szybciej / Zbigniew Brześkiewicz. - Warszawa : Agencja Wydawnicza „Comes”, [1997].
  • Supersłuchanie : jak słuchać i być słuchanym / Zbigniew Brześkiewicz. - Warszawa : Agencja Wydawnicza „Comes”, [1997].
  • Superumysł : jak uczyć się trzy razy szybciej / Zbigniew Brześkiewicz. - Warszawa : Agencja Wydawnicza „Comes”, [1997].
  • Trening pamięci : projektowanie, realizacja, techniki i ćwiczenia / Przemysław Bąbel, Agnieszka Baran. - Warszawa : Difin, 2011.
  • Uczenie się i pamięć : integracja zagadnień / John R. Anderson ; tł. Ewa Czerniawska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998.
  • Zostań celującym uczniem i studentem / Gordon W. Green ; tł. Ewa Czerniawska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996.

Artykuły z czasopism – za lata: 2004-2011.

  • Aby pamięć nam sprzyjała / Agnieszka Gąsiorkiewicz // Psychologia w Szkole. - 2008, nr 1, s. 77-86.
  • Bez motywacji nie ma efektów / Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak // Psychologia w Szkole. - 2008, nr 3, s. 57-67.
  • Efektywne uczenie się w gimnazjum / Hanna Warecka // Dyrektor Szkoły. - 2009, nr 10, dod. „Dodatek Tematyczny”, nr 10, s. 14-16.
  • I wszystko zapamiętasz? / Ewa Czerniawska // Psychologia w Szkole. - 2008, nr 3, s. 111-116.
  • Mapy myśli - jak pomóc naszej pamięci w nauce języka obcego / Elżbieta Gajewska // Języki Obce w Szkole. - 2007, nr 4, s. 117-118.
  • Nauczyć, jak się uczyć - kilka uwag o treningu strategii i technik uczenia się / Anna Sulikowska. // Języki Obce w Szkole. - [R.] 52, nr 6 (2008), s. 26-30.
  • Neurodydaktyka : czy wiedza o mózgu nas zmienia? / Marek Kaczmarzyk, Jacek Francikowski, Dorota Kopeć // Biologia w Szkole z Przyrodą. - [R.] 64, nr 5 (2011), s. 5-12.
  • Pamięć w szkole / Maria Jagodzińska // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 1, s. 117-125.
  • Poznawcze mechanizmy efektywności powtórnych reprodukcji w procesie uczenia się / Andrzej Hankała // Ruch Pedagogiczny. - R. 78, nr 5-6 (2007), s. 17-27.
  • Ruchy doskonalące umysł / Anna Curzytek, Irena Lenar-Bar // Bliżej Przedszkola. - 2009, nr 1, s. 62-64.
  • Sztuka czytania / Agnieszka Majewska // Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 10, s. 13.
  • Sztuka koncentracji / Ewa Iskierka-Kasperek // Charaktery. - 2010, nr 1, s. 80-82.
  • Uczenie się jako priorytet edukacyjny? / Małgorzata Kamińska-Jacukiewicz // Nowa Szkoła. - 2011, nr 3, s. 3-13.
  • Uczyć się / Jan Raszeja // Cogito. - 2009, nr 20 , s. 28-32.
  • W rytmie Mozarta / Ewa Iskierka-Kasperek // Charaktery. - 2009, nr 11, s. 84-86.
  • Wpływ muzyki na efektywność procesów pamięciowych / Ewa Czerniawska // Ruch Pedagogiczny. - R. 77, nr 1-2 (2008), s. 35-47.
  • Wpływ strukturalizacji zapamiętywanych informacji na efektywność ich przypominania / Ewa Dźwierzyńska // Języki Obce w Szkole. - 2007,
    nr 1, s. 40-42.
  • Wszystkiego możesz się szybko nauczyć / Marta Lipiec // Nowa Szkoła. - 2004, nr 9, s. 20-25.