Relacje rówieśnicze

Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Wyboru dokonała: Anna Kita

 

LITERATURA DOSTĘPNA W BIBLIOTECE PEDAGOGICZNEJ W ZAMOŚCIU

 

Wydawnictwa zwarte:

  • Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze / Bronisław Urban. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. SYG: 67498
  • Cicha siła introwertyków : jak dorastać w świecie, który nie przestaje gadać / Susan Cain przy współpracy Gregory'ego Mone'a i Eriki Moroz ; przekład Jerzy Korpanty. - Warszawa : MT Biznes, 2017. SYG: 76031
  • Dziecko wśród rówieśników i dorosłych / pod red. Anny Brzezińskiej, Grzegorza Lutomskiego i Błażeja Smykowskiego. - Poznań : Zysk i S-ka, cop. 1995. SYG: 57756
  • Dziecięce przyjaźnie, sympatie i niechęci / J.Ł. Kołomiński ; tł. [z ros.] Anna Ciechanowicz; konsultacja nauk. Krystyna Skarżyńska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1982. SYG: 45361
  • Emocjonalki : bajki psychoterapeutyczne / Małgorzata Parcheta-Kołuszuk. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. SYG: 76721
  • Gry i zabawy na dobry klimat w grupie / Birgit Fuchs ; [przekł. z jęz. niem. Magdalena Jałowiec]. - Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2004. SYG: 61291
  • Ja i grupa : trening dla uczniów / Justyna Święcicka. - Warszawa : Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2010. SYG: 73920
  • Jak po lodzie / Jeff Kinney ; tłumaczenie Joanna Wajs. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2018. SYG: 77068
  • Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej / Kinga Musialska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. SYG: 66695
  • Prestiż ucznia wśród rówieśników / Andrzej Janowski, Roman Stachyra. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1985. SYG: 60747
  • Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży / Monika Biała. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2006. SYG: 62496
  • Przedszkolaki a agresja w programach telewizyjnych dla dzieci / Hanna Kubiak. Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018. SYG: 77547
  • Relacje dziecka z wadą słuchu w szkole / Aneta Jegier, Magdalena Kosowska. - Warszawa : Difin, 2011. SYG: 73623
  • Relacje interpersonalne : proces porozumiewania się / Ronald B. Adler, Lawrence B. Rosenfeld, Russell F. Proctor II ; tł. Grażyna Skoczylas. - Wyd. 1, dodr. - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2006. SYG: 61740L
  • Trudna klasa : opanować, wychować, nauczyć... / Bill Rogers ; [tł. Zofia Janowska]. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2006. SYG: 62933
  • W trosce o rozwój i wczesną edukację dziecka / red. nauk. Sabina Guz, Małgorzata Centner-Guz, Iwona Zwierzchowska. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015. SYG: 74071 czyt.
  • Wywieranie wpływu przez grupy : psychologia relacji / Walter G. Stephan, Cookie W. Stephan ; przekł. Magdalena Kacmajor. - Wyd. 2 w jęz. pol. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2000. SYG: 58502
  • Zachowania dewiacyjne młodzieży w interakcjach rówieśniczych / Bronisław Urban. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2005. SYG: 61629
  • Zgrana klasa Ja - Ty - My : gry i zabawy integrujące zespół klasowy : poradnik dla klas 1-6 szkół podstawowych ogólnodostępnych i integracyjnych / Aleksandra Tomkiewicz- Bętkowska, Joanna Czubak. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. SYG: 66442 czyt.

Artykuły z czasopism

  • Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik. W: Remedium. 2017, nr 7/8, s. 30-31.
  • Bez sporów i nieporozumień / Kinga Rusin W: Życie Szkoły. - 2015, nr 4, s. 28-29.
  • Budowanie autorytetu w grupie / Aleksandra Denst-Sadura W: Głos Nauczycielski. - 2012, nr 36, s. 16.
  • Budowanie relacji w przywództwie / Wojciech Turewicz W: Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 1, s. 39-46.
  • Budowanie wzajemnego zaufania w kontaktach z jednostkami i grupami / Paul Dix W: Edukacja i Dialog. - 2016, nr 5/6, s. 58-64.
  • Być (ładną) i mieć (iPada) / Magdalena Goetz. W: Głos Nauczycielski. - 2012, nr 16, s. 15.
  • Co robić? Rozmawiać! / Magdalena Goetz. W: Głos Nauczycielski. 2018, nr 42, s. 14.
  • Czego Jaś się nie nauczy.../ Urszula Kłusek. W: Wychowawca. 2019, nr 9 s.7.
  • Czy japońskie ijime jest również ciemną stroną polskiej szkoły? / Aleksandra Kubala-Kulpińska. W: Biologia w Szkole. 2018, nr 5, s. 30-33.
  • Czy można na mnie liczyć?: scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II i III / Izabela Faleńczyk. W: Wychowawca. 2019, nr 6, s. 24-25.
  • Dobra atmosfera w klasie / Katarzyna Witkowska. W: Życie Szkoły. - 2007, nr 4, s. 48-50.
  • Dobre praktyki w przedszkolach rodzinkowych / Ewa Zielińska. W: Bliżej Przedszkola. - 2018, nr 9, s. 14-17.
  • Dwa roczniki w jednej klasie : szansa czy wyzwanie? / Aleksandra Jagła W: Życie Szkoły. - 2012, nr 2, s. 32-34
  • Dynamika roli relacji rówieśniczej - od wczesnego dzieciństwa do wczesnej dorosłości / Błażej Smykowski. W: Edukacja. - 2009, nr 2, s. 21-37.
  • Dzieci odrzucane przez rówieśników. Cz. 1 / Maria Deptuła. W: Remedium. - 2007, nr 4, s. 1-3.
  • Dzieci odrzucone przez rówieśników. Cz. 2 / Maria Deptuła. W: Remedium. - 2007, nr 6, s. 8-9.
  • Dziecko nieakceptowane przez grupę rówieśniczą / Romana Rybarczyk. W: Życie Szkoły. - 2007, nr 2, s. 49-52.
  • Dziecko w grupie, czyli o przedszkolu dla dzieci / Anna Florek. W: Meritum. - 2016, nr 1, s. 31-38.
  • Dziecko w roli nauczyciela / Kinga Kuszak. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2007, nr 4, s. 14-17.
  • Edukacja rodziców jako sposób zapobiegania wykluczaniu dziecka ze środowiska rówieśników / Maria Deptuła W: Chowanna. - 2012, T. 1, s. 193-205.
  • Edukacja społeczno-moralna dzieci - istota i uwarunkowania / Karol Bidziński W: Nauczanie Początkowe. - 2010/2011, nr 3, s. 19-32.
  • Emocjonalno-społeczne problemy drugoklasisty SP / Agata Sierota. W: Remedium. 2016, nr 2, s. 16-18.
  • Gdy uczeń jest odrzucany przez grupę / Beata Rechnio. - Kołodziej W: Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 11, s. 6-7.
  • Gdy zdanie rodziców przestaje się liczyć... / Anna Kałuba-Korczak. W: Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 4 (58), s. 58-59.
  • Gniewni wykluczeni / Agnieszka Wilczyńska. W: Charaktery. - 2015, nr 11, s. 76-79.
  • Grupa rówieśnicza - bezpieczna przystań nastolatka / Aleksandra Kram, Marta Molińska. W: Remedium. - 2016, nr 7/8, s. 5-7.
  • Grupa rówieśnicza a dom / Rafał Ryszka. W: Wychowawca. - 2010, nr 10, s. 16-17.
  • Grupa rówieśnicza jako czynnik chroniący i czynnik ryzyka / Maria Sokołowska. W: Remedium. 2015, nr 9, s. 16-17.
  • Grupa rówieśnicza jako obszar nabywania doświadczeń społecznych / Anna Łojek. W: Nauczanie Początkowe. 2007/2008, nr 3, s. 106-108.
  • Grupa zabawowo-adaptacyjna / Maria Boroń. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2006, nr 6, s. 52.
  • Gry ułatwiające poznanie i integrację klasy / Anna Kałuba - Korczak. W: Głos Pedagogiczny.- 2013, nr 9 (51), s. 29-31.
  • Indeks schematów rówieśników szkolnych uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną (IE-PP-R) - eksperymentalna wersja kwestionariusza / Paweł Kurtek. W: Kultura i Edukacja. 2016, nr 1, s. 217-229.
  • Interakcje rówieśnicze - zjawisko tutoringu dziecięcego / Agnieszka Pawlak. W: Nowa Szkoła. - 2006, nr 3, s. 41-47.
  • Izolacja ucznia w klasie szkolnej jako przejaw psychicznej przemocy grupowej / Katarzyna Wasilewska. W: Edukacja i Dialog. - 2009, nr 6, s. 62-64.
  • Jak skutecznie rozmawiać z uczniem? / Paulina Dubiel. W: Wszystko dla Szkoły. - 2012, nr 12, s. 16-18.
  • Jak wykorzystać zjawisko tutoringu dziecięcego? / Agnieszka Pawlak. W: Nowa Szkoła. - 2007, nr 3, s. 29-34.
  • Jak zintegrować klasę? / Magdalena Goetz. W: Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 8, s. 82-84.
  • Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego, czyli integracja zespołu klasowego / Anna Meslin. W: Życie Szkoły. - 2018, nr 9, s. 2-6.
  • Jestem sobą, czyli... / Tomasz Garstka. W: Głos Nauczycielski. - 2011, nr 4, s. 12.
  • Każde dziecko jest inne / Małgorzata Piotrowska. W: Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 6, s. 98-101.
  • Klimat szkoły jako przedmiot badań. Wątpliwości i wyzwania / Aleksandra Tłuściak-Deliowska. W: Ruch Pedagogiczny. - 2014, nr 4 (58), s. 141-151.
  • Kłopoty nietypowych i z nietypowymi / Jadwiga Raczkowska. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 5, s. 10-21.
  • Konflikty międzydziecięce w wieku przedszkolnym a rozwój osobowości / Joanna Kamińska W: Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne. - 1980, nr 4-5, s. 78-88.
  • Koniec dzieciństwa / Magdalena Goetz. W: Głos Nauczycielski. - 2016, nr 2, s. 12.
  • Kontakty między rówieśnikami w pierwszych latach nauki / Hanna Krogulska. W: Nowa Szkoła. - 1993, nr 6, s. 357-360.
  • Koraliki przyjaźni / Katarzyna Klimek-Michno. W: Bliżej Przedszkola. - 2018, nr 7/8, s. 36-37.
  • Księżniczka : scenariusz zajęć biblioterapeutycznych dla uczniów klas 0-I szkoły podstawowej / Emilia Wyględowska. W: Biblioteka w Szkole. 2007, nr 9, s. 14-15.
  • Kto rządzi w klasie? / Michał Młynarczyk. W: Dyrektor Szkoły. 2008, nr 3, s. 36-39.
  • Lepiej zapobiegać niż leczyć / Anna Wojciechowska. W: Psychologia w Szkole. 2010, nr 3, s. 4-13.
  • Lepszy uczeń... bardziej lubiany? / Marzena Oterman. W: Życie Szkoły. 2003, nr 6, s. 371-374.
  • Małe dziecko w relacji z rówieśnikiem / Kinga Kuszak. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 7, s. 13-20.
  • Mity a rzeczywistość - dręczenie rówieśnicze. Cz. 1 / Aleksandra Tłuściak-Deliowska. W: Remedium. 2018, nr 4, s. 10-12.
  • Mity a rzeczywistość - dręczenie rówieśnicze. Cz. 2 / Aleksandra Tłuściak-Deliowska. W: Remedium. 2018, nr 5, s. 8-9
  • Nastolatek w grupie : małe i duże problemy okresu dorastania / Tomasz Garstka W: Głos Nauczycielski. - 2011, nr 42, s. 20.
  • Nastolatek w grupie cz. II : małe i duże problemy okresu dorastania / Tomasz Garstka W: Głos Nauczycielski. - 2011, nr 44, s. 16.
  • Nastolatek w grupie cz. III : małe i duże problemy okresu dorastania / Tomasz Garstka W: Głos Nauczycielski. - 2011, nr 46, s. 16.
  • Nasza klasa nie jest grupą / Miroslava Lemešová. W: Nowa Szkoła. - 2009, nr 10, s. 35-42.
  • Nauczyciel jako mediator w konfliktach rówieśniczych / Marcin Jaroszewski. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 8, s. 29-31.
  • Nie odzywam się do ciebie... / Kinga Rusin. W: Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 4 (58), s. 14-16.
  • Nieformalne grupy rówieśnicze / Krystyna Schulz W: Edukacja i Dialog. - 2001, nr 6, s. 54-56.
  • Normy grupowe dotyczące preferowanych cech członka grupy. Cz. 1 / Maria Fudali. W: Remedium. - 2010, nr 7/8, s. 54-56.
  • Normy grupowe dotyczące preferowanych cech członka grupy. Cz. 2 / Maria Fudali. W: Remedium. - 2010, nr 10, s. 12.
  • Normy i zasady społeczne w grupie przedszkolnej / Małgorzata Warzkiewicz. W: Wychowanie w Przedszkolu. 2015, nr 5, s. 2-6.
  • Nowy początek - jak zintegrować klasę? / Aleksandra Denst-Sadura. W: Głos Nauczycielski. 2010, nr 40, s. 12.
  • O niektórych trudnościach wychowawczych / Ewa Jagiełło. W: Życie Szkoły. - 2004, nr 6, s. 33-35.
  • O technice "Zgadnij, kto?" / Beata Rechnio-Kołodziej. W: Głos Nauczycielski. 2016, nr 37, s. 17.
  • O uczestnictwie osób dorastających w grupach negatywnych / Błażej Smykowski. W: Kultura i Społeczeństwo. 2001, nr 1, s. 189-198.
  • Od "Galerianek" do "Panny Nikt" / Roman Sowa. W: Język Polski w Gimnazjum. 2016/2017, nr 1, s. 35-46.
  • Od nauczania tradycyjnego do uczenia się w grupie jako wspólnocie / Jacek Tendej. W: Nowa Szkoła. - 2007, nr 2, s. 12-16.
  • Od orientacji do współpracy - życie klasy w fazach / Anna Wojciechowska. W: Psychologia w Szkole. 2010, nr 4, s. 41-48.
  • Okrucieństwo rodzi się ze słabości / Danuta Bula. W: Wychowawca. 2015, nr 9, s. 20-22
  • Paczki", "bandy" i przyjaźnie... : środowiskowe uwarunkowania rozwoju grup rówieśniczych / Małgorzata Stępniewska. W: Przyjaciel Dziecka. - 2000, nr 4-6, s. 18.
  • Pedagogika pracy z dziećmi wykluczonymi / Anna Skalska. W: Edukacja i Dialog. - 2013, nr 11-12, s. 28-31.
  • Piętno samotnego dzieciństwa : przywiązanie i praktyki rodzicielskie jako przyczyny odrzucenia dziecka przez rówieśników / Maria Deptuła. W: Chowanna. 2010, t. 1(34), s. 95-105.
  • Podejmowanie decyzji w grupach nieformalnych gimnazjalistów / Maria Fudali. W: Remedium. - 2008, nr 11, s. 8-9.
  • Pogoda dla klasowych bogaczy / Elżbieta Napora. W: Psychologia w Szkole. - 2015, nr 3, s. 87-94.
  • Pomagając innym, pomagasz również sobie : scenariusz apelu /Barbara Mizerska, Piotr Piotrowski. W: Biblioteka w Szkole. 2009, nr 5, s. 20-22.
  • Pomaganie dzieciom nielubianym przez rówieśników - prezentacja programu oddziaływań / Marta Herzberg. W: Serwis Informacyjny. Narkomania. - 2011, nr 3, s. 13-18.
  • Porozumienie ze zrozumieniem / Jerzy Binkowski. W: Psychologia w Szkole. - 2007, nr 3, s. 51-59.
  • Potrzeba kontaktu i akceptacji społecznej u dzieci / Irena Pufal-Struzin. W: Nauczanie Początkowe. - 2007/2008, nr 3, s. 7-13.
  • Potrzeba kontaktu z rówieśnikami wśród uczniów klas 1-3 - wyniki badań własnych / Zuzanna Zbróg. W: Nauczanie Początkowe. - 2007/2008, nr 3, s. 37-41.
  • Pozycja w grupie rówieśniczej : sympatia pod kontrolą / Dominika Michalak. W: Dyrektor Szkoły. 2007, nr 12, s. 38-41.
  • Pozytywne relacje / Małgorzata Żółtaszek. W: Biblioterapeuta. - 2013, nr 4, s. 39-43.
  • Pozytywny klimat klasy / Ewelina Krzymowska. W: Życie Szkoły. - 2014, nr 2, s. 4-7.
  • Pozytywny klimat szkoły / Ewelina Krzymowska. W: Życie Szkoły. - 2013, nr 3, s. 19-21.
  • Przejawy negatywnej komunikacji krytyki czyli Komunikaty ośmieszające rówieśników. Cz. 2 / Maria Janukowicz. W: Edukacja i Dialog. - 2009, nr 2, s. 72-77.
  • Przemoc w szkolnych grupach rówieśniczych / Stanisława Tucholska. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 2000, nr. 5, s. 40-42 .
  • Przyczyny i skutki odrzucenia rówieśniczego w klasie szkolnej / Anna Korbut. W: Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. 2015, nr 7, s. 20-27.
  • Przydatność techniki socjometrycznej Jacoba Moreno w diagnozowaniu środowiska rówieśniczego uczniów / Marta Bolińska. W: Język Polski w Szkole Podstawowej. 2018/2019, nr 2, s. 62-70.
  • Przyjacielskie relacje: uczeń - niepełnosprawny kolega / Iwona Witulska. W: Nowa Szkoła. - 2015, nr 3, s. 39-45.
  • Przyjaźń i konflikty / Małgorzata Cywińska. W: Życie Szkoły. 2005, nr 1, s. 4-9.
  • Psychospołeczne funkcjonowanie młodzieży niewidzącej w szkołach ogólnodostępnych / Milena Nazarczuk. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2012, nr 2, s. 43-47.
  • Psychospołeczne korelaty i predyktory zachowań agresywnych dzieci i młodzieży / Aleksandra Tłuściak-Deliowska. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 3, s. 20-26.
  • Relacje dziecka z rówieśnikami / Mariola Woźniak. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2010, nr 1, s. 17-23.
  • Relacje interpersonalne pomiędzy nauczycielami a uczniami liceów ogólnokształcących / Marian Śnieżyński. W: Wychowanie na co Dzień. - 2007, nr 7/8, s. 3-6.
  • Relacje między uczniami pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi intelektualnie - warunek i efekt integracji / Mirosław Rutkowski. W: Nauczanie Początkowe. - 2007/2008, nr 3, s. 56-62.
  • Relacje rówieśnicze : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Beata Loch. W: Wychowawca. - 2010, nr 10, s. 29.
  • Relacje rówieśnicze w doświadczeniach uczniów szkół różnych szczebli / Ewa Bochno. W: Edukacja. - 2011, nr 1, s. 77-84.
  • Robię to, co robią inni / Jakub Gutowski. W: Psychologia w Szkole. 2015, nr 3, s. 43-48.
  • Rola grup rówieśniczych w zapobieganiu uzależnieniom / Anita Famuła-Jurczak. W: Wychowanie na co Dzień. 2009, nr 10/11, s. 13-17.
  • Rola klasy w stymulowaniu rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym / Halina Pawłowska. W: Życie Szkoły. 2000, nr 1, s. 25-29.
  • Rozumienie sytuacji społecznej przez dzieci w klasie I a ich umiejętność współpracy z rówieśnikami i popularność w grupie / Maria Deptuła, Agnieszka Misiuk. W: Edukacja. 2011, nr 2, s. 36-44.
  • Rozwój małych dzieci w grupie przez zabawę. Cz. 2 / Magdalena Pietrzak, Agnieszka Rybacka, Ewa Sławicz. W: Remedium. 2016, nr 4, s. 20-21.
  • Rówieśnicze kręgi : wzmacnianie i upokarzanie. Cz. 1 / Maria Janukowicz. W: Edukacja i Dialog. - 2009, nr 1, s. 62-67.
  • Schemat rozmowy z dzieckiem ulegającym wpływom rówieśników / Anna Kałuba-Korczak. W: Głos Pedagogiczny. - 2014, nr 2 (56), s. 41-42.
  • Specjalista od przyjaźni potrzebny od zaraz / Beata Łęcka, Krystyna Szczęsna-Witkowska. W: Psychologia w Szkole. - 2006, nr 2, s. 43-49.
  • Sposób na bezpieczną szkołę / Lucyna Bojarska. W: Niebieska Linia. - 2006, nr 5, s. 3-7.
  • Spójność jako cecha i czynnik rozwoju małej grupy / Anna Lakiszowa. W: Zamojskie Studia i Materiały.- 2012, z. 1, s. 217-224.
  • Schemat rozmowy z dzieckiem ulegającym wpływom rówieśników / Anna Kałuba-Korczak. W: Głos Pedagogiczny. 2014, nr 2 (56), s. 41-42.
  • Stare emocje w nowym tornistrze / Jakub Gutowski. W: Psychologia w Szkole. - 2012, nr 3, s. 37-43.
  • Stymulacja rozwoju otwartości i samoakceptacji w grupie / Małgorzata Gutknecht. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 1997, nr 6, s. 32-35.
  • Sześciolatki w grupie rówieśniczej / Lidia Murias. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2006, nr 8, s. 38-39
  • Święta w klasie / Magdalena Goetz. W: Głos Nauczycielski. 2018, nr 48, s. 14
  • Taki, siaki, owaki... : o stygmatyzacji dziecka i tym, jak jej przeciwdziałać w przedszkolu / Anna Kałuba-Korczak. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 6, s. 45-48
  • Terapeutyczne wychowanie. Cz. 4 / Maria Kożuchowska. W: Remedium. 2017, nr 12, s. 22-23
  • Terapia i włączanie dziecka do grupy rówieśniczej / Anna Florek. W: Dyrektor Szkoły. 2010, nr 2, dod. „Przed Szkołą: Niezbędnik Dyrektora Przedszkola”, s. 17-24.
  • Trudna integracja. Cz. 1 / Alina Szulirz. W: Remedium. 2011, nr 2, s. 10-11.
  • Trudna integracja. Cz. 2 / Alina Szulirz. W: Remedium. 2011, nr 3, s. 10-11.
  • Tutoring rówieśniczy - stara metoda na nowo odkrywana / Karolina Appelt, Joanna Matejczuk. W: Psychologia w Szkole. - 2014, nr 1, s. 21-30.
  • Tutoring rówieśniczy nowa jakość edukacyjna / Radosław Mysior. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 2014, nr 4, s. 11-16.
  • Tylko bez uprzedzeń / Magdalena Goetz. W: Głos Nauczycielski. 2018, nr 40, s. 11.
  • Uczestnictwo w grupach negatywnych / Błażej Smykowski W: Edukacja i Dialog. - 1999, nr 5, s. 45-48.
  • Uczymy (się) w działaniu / Aleksandra Denst-Sadura. W: Głos Nauczycielski. 2014, nr 14, s. 16.
  • Ulotka dla ucznia - opiekuna, przewodnika. W: Doradca Dyrektora Szkoły. - 2014, nr 45, s. 41.
  • Umowa w codzienności dziecka / Agnieszka Olczak. W: Życie Szkoły. 2005, nr 1, s. 10-14
  • Uwalnianie z ról w grupie przedszkolnej / Anna Kałuba-Korczak. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 4, s. 50-53.
  • Uwarunkowania integracji społecznej uczniów niewidomych w grupie rówieśniczej / Zdzisław Kazanowski. W: Szkoła Specjalna. - 2010, nr 1, s. 20-33.
  • W grupie, z grupą i dla grupy / Ewa Bąk. W: Psychologia w Szkole. - 2006, nr 1, s. 53-57.
  • Wejście w negatywną rolę zmienia obraz siebie / Błażej Smykowski. W: Edukacja i Dialog. - 2007, nr 4, s. 10-13.
  • Wizja własnej przyszłości a doświadczenia społeczne młodzieży / Ilona Lasota. W: Wychowanie na co Dzień. - 2008, nr 12, s. 26-29.
  • Wpływ relacji z rówieśnikami na rozwój dziecka / Andrzej Twardowski. W: Wychowanie w Przedszkolu. - 2009, nr 10, s. 4-12.
  • Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dzieci odrzucanych przez rówieśników / Marta Herzberg. W: Chowanna. - 2010, T. 1, s. 153-160.
  • Wspólnie i bez porażek / Magdalena Goetz. W: Głos Nauczycielski. - 2016, nr 16, s. 8.
  • Wykorzystanie metafor w badaniu klimatu grupowego / Marcin Jaroszewski. W: Remedium. 2017, nr 1, s. 28-29.
  • Wykorzystanie metafor. Cz. 2 / Marcin Jaroszewski. W: Remedium. 2017, nr 2, s. 24-25.
  • Wyśmiewane dzieci / Marta Melka-Roszczyk. W: Psychologia w Szkole. - 2015, nr 4, s. 56-60.
  • Zaangażowanie gimnazjalistów w przemoc rówieśniczą. Rola bliskich przyjaźni / Aleksandra Tłuściak-Deliowska W: Wychowanie na co Dzień. - 2013, nr 6, s. 3-7.
  • Zagubione dzieci - cz.2 / Aleksandra Karasowska W: Remedium. - 2013, nr 12, s. 18-19.
  • Zagubione dzieci - cz.3 / Aleksandra Karasowska 2014 W: Remedium. - 2014, nr 1, s. 20-21.
  • Zajęcia integrujące grupę / Beata Borowiec-Janczak, Anna Kuchciak. W: Życie Szkoły. - 2002, nr 8, s. 493-495.
  • Zamiast "kocenia" / Magdalena Goetz. W: Głos Nauczycielski. 2013, nr 30/31, s. 14.
  • Zjawisko presji rówieśniczej / Kinga Sochocka, Karolina Van Laere. W: Remedium. - 2015, nr 4, s. 13.
  • Zrobić dobre wrażenie / Marzena Wysocka. W: Języki Obce w Szkole. - 2006, nr 3, s. 160-163.
  • Zrozumieć gimnazjalistę / Maria Fudali. W: Wychowanie na co Dzień. - 2008, nr 9, s. 23-26.
  • Zrozumieć opór czyli Jak skutecznie pomóc klasie / Iwona K. Gryniuk-Toruń. W: Psychologia w Szkole. - 2009, nr 3, s. 136-145.
  • Życie społeczne współczesnej młodzieży - rozkwit czy atrofia? Cz. 1 / Sylwia Pawłowska. W: Remedium. 2018, nr 1, s. 21-23.
  • Życie społeczne współczesnej młodzieży - rozkwit czy atrofia? Cz. 2 / Sylwia Pawłowska. W: Remedium. 2018, nr 2, s. 20-21.

 

X 2019 r.