Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2008-2017
Wyboru dokonała : Katarzyna Grela
LITERATURA DOSTĘPNA W BIBLIOTECE PEDAGOGICZNEJ W ZAMOŚCIU
Wydawnictwa zwarte
- 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera / Ellen Notbohm, Veronica Zysk; przekład Aleksandra Haduła. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2016. 74818
- 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; [przekł. Emilia Skowrońska]. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. 74600
- Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych : zarys rewalidacji / Jacek Jarosław Błeszyński. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010. 70862
- Autyzm - przełom w podejściu : program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świecie / Raun K. Kaufman ; [przeł. Kinga Składanowska]. - Białystok : Wydawnictwo Vivante - Illuminatio Łukasz Kierus, 2016. 74483
- Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith ; przekł. Mikołaj Hernik, Grzegorz Krajewski. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. 64928 , 64929 czyt.
- Autyzm : zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców / Robert Melillo ; przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. 75505
- Autyzm / Ewa Pisula. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. 70895 czyt.
- Autyzm / Ewa Pisula. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012. 67186
- Autyzm a czytanie ze zrozumieniem : gotowe scenariusze lekcji dla przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych / Joseph Porter ; przekł. Katarzyna Bereda-Rosołek. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. 75092L
- Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : Skala Oceny Zachowań Autystycznych / Jacek J. Błeszyński. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2011. 66496 czyt.
- Autyzm a wczesna interwencja : rzeczowe pytania, życiowe odpowiedzi / James Ball ; przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. 74940
- Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. - Kraków : Impuls, 2015. 73369 czyt.
- Autyzm i zespół Aspergera / Claire Grand ; [przekł. Andrzej Bilik]. - Warszawa : Wydawnictwo Studio Emka, 2012. 67329
- Autyzm... Co to dla mnie znaczy? : podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu / Catherine Faherty ; tłumaczenie Joanna Bilmin. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016. 75018L
- Błysk : opowieść o wychowaniu, geniuszu i autyzmie / Kristine Barnett ; przeł. Magdalena Ziomek. - Wrocław : Wydawnictwo Bukowy Las, cop. 2014. 70900
- Chłopiec z Saturna : jak dziecko autystyczne widzi świat / Peter Schmidt ; [tłumaczenie Monika A. Liesenfeld, Anna Wojciechowicz-Susfał]. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2015. 74283
- Czy moje dziecko ma autyzm? : jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu / Osnat Teitelbaum, Philip Teitelbaum ; przekł. Sylwia Pikiel. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. 71083 czyt.
- Dotrzeć do dziecka z autyzmem : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć : metoda Floortime / Stanley I. Greenspan, Serena Wieder ; tł. Dominika Braithwaite. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014. 71151
- Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015. 73171
- Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu / Barbara Winczura. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. 67478
- Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego / Hanna Olechnowicz, Robert Wiktorowicz. - Wyd. 1, 2 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. 67520
- Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Gabriela Jagielska. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010. 67626 czyt.
- Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher ; przekł. Emilia Bochenek. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013. 67736
- Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych : trening komunikacji, zabawy i emocji dla dzieci z autyzmem / Jed Baker ; przekł. Zuzanna Kalicka-Karpowicz. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia-Universalis, 2016. 75145L
- Inne, ale nie gorsze : o dzieciach z autyzmem opowiadają rodzice / rozmawia Grzegorz Zalewski. - Warszawa : Wydawnictwo "Linia", 2012. 67315
- Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : piosenki i zabawy / [oprac. Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska ; red. Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. 74138 czyt.
- Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu : praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców / Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwin ; [tł. Magdalena Karwala]. - Kraków : Wydawnictwo Jak, 2010. 75146
- Janek jest inny : historia chłopca z autyzmem / Helena Kraljič ; ilustracje Maja Lubi ; przekład Aleksandra Brożek-Sala. - [Katowice] : Wydawnictwo Piętka, [2017]. 75411
- Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży : praktyka edukacyjna / red. nauk. Janina Uszyńska-Jarmoc., Katarzyna Nadachewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak" Jacek Śnieciński, 2015. 74106 czyt.
- Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. nauk. Joanna Kossewska. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009. 65569
- Logistyka autyzmu : przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami dnia codziennego / Kate Wilde ; przekł. Karol Jaroszewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. 74519
- Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć / Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara ; tł. Anna Owsiak. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2015. 73027
- Mózg autystyczny : podróż w głąb niezwykłych umysłów / Temple Grandin, Richard Panek ; Krzysztof Mazurek ; konsult. Kinga Wołoszyn, Mateusz Hohol. - Kraków : Copernicus Center Press, 2016. 74234
- Niezwykły talent Iris Grace : opowieść o małej dziewczynce i jej wyjątkowej kotce / Arabella Carter-Johnson ; il. Alice Tait ; przeł. Magdalena Korobkiewicz. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2016. 74861
- Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. 71036 czyt. L
- Odnaleźć Kansas : zespół Aspergera rozszyfrowany / Aaron Likens ; przekł. Maciej Piątek. - Kraków : Wydawnictwo eSPe, 2012. 67434
- Okiem lekarza i psychoterapeuty / Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek. Korzyści dla dzieci z autyzmem, wynikające z analizy zachowania werbalnego Skinnera / Mark L. Sundberg, Jack Michael ; [tł. z ang.za zgodą SAGE Publications Inc.]. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2015. 73966
- Osoba ze stanami ze spektrum autyzmu : możliwości aktywnego życia / red. nauk. Joanna Kossewska. - Kraków : Wydawnictwo Jak, 2014. 73508
- Plany aktywności dla dzieci z autyzmem : uczenie samodzielności / Lynn E. McClannahan, Patricia J. Krantz ; [tł. Ewa Budzińska, Anna Lubomirska]. - Gdańsk : Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016. 74541
- Porozmawiajmy o autyzmie : przewodnik dla rodziców i specjalistów / Bill Nason ; przekład Aleksandra Haduła. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. 75446
- Praca nad rozwojem : rozwój człowieka nie ma granic - granice wyznaczamy sobie sami / Ron Leaf & John McEachin, editors. - Warszawa : Fundacja "Adama" na Rzecz Dzieci Autystycznych, 2017. 75262
- Prawdziwy człowiek : osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie / Gunilla Gerland ; tł. Hania Uscka-Wehlou. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2015. 74115
- Rodzice dzieci z autyzmem / Ewa Pisula. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. 73267
- Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera / Jennifer McIlwee Myers ; przekład: Patricia Sørensen. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. 75074
- Słowo na A / Nikodem Sadłowski. - Gdańsk : Wydawnictwo Józef Częścik - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2016. 75970
- Strategie wspierania pozytywnych zachowań dzieci i młodzieży z autyzmem / Martin Hanbury. - Warszawa: Fraszka Edukacyjna, 2016. 74899
- Terapia behawioralna dzieci z autyzmem : terapia, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania / Monika Suchowierska, Paweł Ostaszewski, Przemysław Bąbel. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012. 67075
- Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego. - Wyd. 4. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. 73772 czyt.
- Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną / Ellen Yack, Paula Aquilla, Shirley Sutton ; przekł. Anna Zbróg. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. 71110 czyt. L
- Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji : metoda skryptów i ich wycofywania / Lynn E. McClannahan, Patricia J. Krantz ; redaktor serii Sandra L. Harris ; [tłumaczenie Anna Lubomirska]. - Gdańsk : Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016. 74334
- Uczę się poprzez ruch : program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną / Maria Kuleczka-Raszewska, Dorota Markowska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. 71111 czyt.
- Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych : metoda krakowska / Jagoda Cieszyńska. - Kraków : Omega Stage Systems - Jędrzej Cieszyński, 2011. 74007 czyt.
- Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu : jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać : poradnik dla rodziców / Sally Ozonoff, Geraldine Dawson, James C. McPartland ; przekład Aleksandra Haduła. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2015. 74074
- Zabawy dla dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012. 67738
Artykuły z czasopism
- "Uczeń ze szczyptą autyzmu" / Małgorzata Łoskot. W: Życie Szkoły. 2017, nr 2, s. 2-5.
- „Chodź na muzykę", czyli między terapią a edukacją muzyczną autystów / Anna Stawicka. W: Wychowanie Muzyczne. 2016, nr 2, s. 34-47.
- A szatan ma używanie / Krystyna Grzybowska. W: wSieci. 2015, nr 6, s. 92-93.
- Analiza psychologiczna zachowań problemowych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Yuliya Tarnavska. W: Niepełnosprawność i Rehabilitacja. 2015, nr 3, s. 139-152.
- Autoagresja u osób z autyzmem / Sylwia Part. W: Bliżej Przedszkola. 2009, nr 8, s. 34-39.
- Autycy / Małgorzata Mazur. W: Tygodnik Zamojski. 2014, nr 13, s. 24.
- Autyzm : osoby ze spektrum zaburzeń autystycznych i katecheza / Andrzej Kiciński. W: Katecheta. 2015, nr 12, s. 5-16.
- Autyzm i zespół Aspargera : zestawienie bibliograficzne / oprac. Bożena Zwierzyńska. W: Nowa Szkoła. 2009, nr 2, s. 55-60.
- Autyzm jako wynik zaburzeń we wczesnych etapach rozwoju człowieka / Marzena Górecka, Tomasz Hanć. W: Remedium. 2011, nr 5, s. 6-7.
- Autyzm u dziecka : jak go rozpoznać? / Anna Szczypczyk. W: Bliżej Przedszkola. 2015, nr 10, s. 20-21.
- Biologiczne uwarunkowania autyzmu / Marzena Górecka, Tomasz Hanć. W: Remedium. 2010, nr 2, s. 24-25.
- Blaski indywidualnego nauczania ucznia dotkniętego autyzmem / Anna Bąk-Średnicka. W: Języki Obce w Szkole. 2011, nr 4, s. 75-80.
- Charakterystyka dziecka z zaburzeniami zachowania o charakterze autystycznym oraz wstępna propozycja kierunków oddziaływań podejmowanych w celu poprawy jego funkcjonowania / Joanna Wrońska. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 57-61.
- Chelatacja, metylacja i HBOT / Agnieszka Janiec. W: Bliżej Przedszkola. 2009, nr 2, s. 46-47.
- Chłopcy z domku z kart / Jezry Czerwiński. W: Charaktery. 2010, nr 6, s. 110-113.
- Co mu jest? : dylematy związane z diagnozowaniem dzieci, u których występują zaburzenia komunikacji / Maria Piszczek. W: Rewalidacja. 2010, nr 2, s. 12-23.
- Czy dziecko głuchoniewidome może być autystyczne? / Marzena Zaorska. W: Szkoła Specjalna. 2010, nr 4, s. 298-304.
- Czy moje dziecko ma autyzm? - recenzja] / Weronika Pańków. W: Szkoła Specjalna. 2014, nr 5, s. 390-393.
- Ćwiczenia dla dzieci autystycznych. Cz. 4 / Ewelina Prędka-Pawlun. W: Remedium. 2017, nr 2, s. 10-12.
- Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi - różne techniki terapeutyczne. Cz. I / Ewelina Prędka-Pawlun. W: Remedium. 2016, nr 6, s. 18-19.
- Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi - różne techniki terapeutyczne. Cz. III / Ewelina Prędka-Pawlun. W: Remedium. 2016, nr 9, s. 14-15.
- Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi. Cz. II / Ewelina Prędka-Pawlun. W: Remedium. 2016, nr 7/8, s. 30-31.
- Diagnoza autyzmu u małego dziecka - implikacje do pracy w rodzinie / Andrzej Wolski. W: Rewalidacja. 2010, nr 2, s. 24-44.
- Diagnoza i początki pracy z Olkiem / Katarzyna Wiecierzyńska. W: Rewalidacja. 2012, nr 1, s. 94-98.
- Diagnoza z tabletu / Anna Anzulewicz ; rozm. przepr. Marek Binder. W: Charaktery. 2017, nr 2, s. 64-67.
- Diagnoza, program oddziaływań i efekty dotychczasowej pracy z 8-letnim autystycznym chłopcem / Bogusława Łagosz. W: Rewalidacja. 2012, nr 1, s. 85-93.
- Doświadczenia rodzeństwa osób autystycznych / Iwona Połeć. W: Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. 2015, nr 8, s. 40-47.
- Dylematy i sukcesy rodziców dziecka z autyzmem / Justyna Pilecka-Zouaidia. W: Katecheta. 2009, nr 7/8, s. 99-103.
- Dziecko 5-letnie ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera : opis przypadku / Beata Grzelczak. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 22-32.
- Dziecko autystyczne : metody i formy pracy w szkole / Katarzyna Patyk. W: Nowa Szkoła. 2009, nr 5, s. 45-53.
- Dziecko autystyczne w klasie / Magdalena Goetz. W: Głos Nauczycielski. 2013, nr 19, s. 12.
- Dziecko z autyzmem - szansa w "Intens Word" / Jolanta Rubiniec. W: Edukacja i Dialog. 2015, nr 3/4, s. 44-47.
- Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak. W: Życie Szkoły. 2010, nr 10 s. 30-36.
- Edukacja bezpieczeństwa ruchu drogowego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie Wielkiej Brytanii / Aneta Wnuk. W: Szkoła Specjalna. 2011, nr 3, s. 209-215.
- Fantastyczne dziecko / Maria Jentys-Borelowska. W: Twórczość. 2011, nr 8, s. 121-124.
- Funkcjonowanie Janka w środowisku domowym i szkolnym / Justyna Swat. W: Rewalidacja. 2009, nr 1, s. 34-39.
- Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego / Sylwia Błaszczyk. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 2008, nr 3, s. 40-44.
- Gdy mózg rozwija się inaczej / Filip Rybakowski. W: Wiedza i Życie. 2013, nr 10, s. 42-44.
- Jacek - diagnoza funkcjonowania i zarys programu terapeutycznego / Żaneta Wójcik. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 42-46.
- Jak uczyć dzieci z autyzmem rozumieć myśli, uczucia i intencje innych ludzi? : implikacje terapeutyczne dla teorii umysłu / Barbara Winczura. W: Rewalidacja. 2010, nr 1, s. 29-47.
- Kasia - opis poziomu funkcjonowania i próby terapii / Agnieszka Tchórz-Dytko. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 61-67.
- Kierunki pracy terapeutycznej z autystyczną Zosią / Krytyna Królikowska. W: Rewalidacja. 2009, nr 1, s. 29-34.
- Kompetencje społeczne rodzeństwa osób z autyzmem / Dorota Danielewicz, Jarosław Rola. W: Szkoła Specjalna. 2011, nr 1, s. 32-41.
- Kwestionariusz do oceny kompetencji emocjonalno-społecznych (KOKE-S) wysoko funkcjonujących autystów i dzieci z zespołem Aspergera. Cz. 1 / Maria Piszczek. W: Rewalidacja. 2010, nr 1, s. 48-63.
- Mali odkrywcy bliżej emocji / Agnieszka Rynkiewicz. W: Charaktery. 2014, nr 11, s. 70-73
- Międzyszkolny program integracyjny "Iskierka przyjaźni" / Teresa Brych, Marzena Gołębiowska. W: Szkoła Specjalna. 2011, nr 4, s. 303-305.
- Motyl uwięziony w ciemnościach / Sawrina Stopyra. W: Psychologia w Szkole. 2008, nr 1, s. 143-150.
- Mowa dziecka autystycznego / Joanna Juszczak-Guca. W: Bliżej Przedszkola. 2010, nr 2, s. 66-67.
- Może jeszcze nie Mount Everest - z naszych autystycznych doświadczeń wspinaczkowych / Andrzej Wolski. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 7-16.
- Mój pierwszy uczeń z autyzmem / Żaneta Dylikowska. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 32-35.
- Nieproste życie z Aspergerem. Cz. 1 / Joanna Święcicka. W: Psychologia w Szkole. 2010, nr 1, s. 92-97.
- Nietypowe zachowania Janka / Dorota Puczyńska. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 35-39.
- Nietypowe zainteresowania Mateusza : program pracy z autystycznym chłopcem / Edyta Kunicka. W: Rewalidacja. 2009, nr 1, s. 16-28.
- O autyzmie i prgramie Son-Rise / w rozmowie z Dominiką Solecką. W: Szkoła Specjalna. 2013, nr 2, s. 146-148.
- Obserwacja i ustalenie celów priorytetowych pracy terapeutycznej z Jankiem / Jakub Praciak. W: Rewalidacja. 2012, nr 1, s. 99-104.
- Oddziaływania biomedyczne w odniesieniu do dzieci z autyzmem / Sylwia Błaszczyk-Kowalska. W: Niepełnosprawność i Rehabilitacja. 2015, nr 3, s. 153-163.
- Podróż w głąb autyzmu / Natalia Gumińska. W: Dyrektor Szkoły. 2015, nr 11, s. 60-64.
- Polskie piekiełko / Małgorzata Mazur. W: Tygodnik Zamojski. 2014, nr 10, s. 18.
- Porozmawiaj ze mną / Monika Zielińska. W: Psychologia w Szkole. 2008, nr 4, s. 129-135.
- Praca terapeutyczna z chłopcem autystycznym / Joanna Krzos. W: Rewalidacja. 2009, nr 2, s. 77-84.
- Prawa edukacyjne ucznia autystycznego / Małgorzata Łoskot. W: Głos Pedagogiczny. 2014, nr 9, s. 49-52.
- Program adaptacyjny realizowany z uczniem autystycznym w pierwszej klasie szkoły specjalnej / Dorota Cerek. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 52-56.
- Psychospołeczna sytuacja rodziny dziecka z autyzmem - etapy adaptacji do niepełnosprawności dziecka / Marta Pągowska. W: Szkoła Specjalna. 2010, nr 4, s. 258-266.
- Psychospołeczne koncepcje uwarunkowania autyzmu / Marzena Górecka, Tomasz Hanć. W: Remedium. 2010, nr 5, s. 6-7.
- Refleksja po lekturze „Kaj znów się śmieje” H. Gagelmanna / Agnieszka Jędrzejowska. W: Szkoła Specjalna. 2009, nr 2, s. 136-139.
- Rekolekcje dla „Rain Mana” / Błażej Kmieciak. W: Katecheta. 2015, nr 4, s. 79-85.
- Rodzina a dziecko z zespołem Aspergera / Anna Kic, Dominika Popielska. W: Remedium. 2010, nr 3, s. 6-7.
- Rozpoznawanie potrzeb edukacyjnych uczniów / Beata Bryś. W: Dyrektor Szkoły. 2013, nr 5, s. 52-59.
- Sally J. Rogers, Geraldine Dawson: Early Start Denver Model dla małych dzieci z autyzmem. Wspieranie komunikacji, uczenie się i rozwoju społecznego. Fundacja Rozwiązać Autyzm, Warszawa 2015, s. 313 / Anna Prokopiuk. W: Szkoła Specjalna. 2016, nr 3, s. 238-239.
- Skąd się bierze autyzm? / Agnieszka Kępczyńska. W: Wiedza i Życie. 2015, nr 11, s. 58-63.
- Stwarzanie warunków do podnoszenia godności życia dorosłego ucznia z autyzmem na przykładzie projektu edukacyjnego „Uczeń jako twórca” / Zofia Dzierka, Ilona Kika-Ryszka, Joanna Lach. W: Rewalidacja. 2008, nr 1, s. 39-47.
- System terapii dzieci autystycznych Princeton Child Development Institute w USA / Katarzyna Hamerlak. W: Dyrektor Szkoły. 2010, nr 1, s. 36-38.
- Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera - z perspektywy doświadczeń nauczyciela-terapeuty / Edyta Kosior. W: Szkoła Specjalna. 2009, nr 3, s. 204-217.
- Szukaj mnie wśród szaleńców / Małgorzata Mazur. W: Tygodnik Zamojski. 2014, nr 49, s. 20.
- Świadomość zespołu wypalenia zawodowego u nauczycieli dzieci autystycznych / Marta Pągowska. W: Szkoła Specjalna. 2012, nr 3, s. 175-183.
- Terapeutyczne wykorzystanie klocków LEGO w pracy z dziećmi z autyzmem (z badań nad inicjowaniem i podtrzymywaniem interakcji społecznych) / Agnieszka Łaba. W: Niepełnosprawność i Rehabilitacja. 2015, nr 2, s. 105-120.
- Terapia i włączanie dziecka do grupy rówieśniczej / Anna Florek. W: Dyrektor Szkoły. 2010, nr 2, dod. „Przed Szkołą: Niezbędnik Dyrektora Przedszkola”, s. 17-24.
- Terapia intrapsychicznego centrum decyzyjnego dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i dzieci z autyzmem : wypowiedź Autorki / Hanna Olechnowicz. W: Szkoła Specjalna. 2013, nr 3, s. 236-237.
- Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca / Felicyta Krawczyk. W: Rewalidacja. 2010, nr 1, s. 64-76.
- Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 2 / Felicyta Krawczyk. W: Rewalidacja. 2010, nr 2, s. 45-58.
- Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 3 / Felicyta Krawczyk. W: Rewalidacja. 2011, nr 1, s. 50-63.
- Twórczość plastyczna jako środek budowania kontaktu i komunikacji z dzieckiem autystycznym / Dorota Otapowicz. W: Edukacja. 2009, nr 3, s. 104-109.
- Uczeń autystyczny na lekcji języka obcego / Beata Wiechuła-Napiórkowska. W: Języki Obce w Szkole. 2010, nr 3, s. 94-97.
- Uczyć mimo wszystko / Barbara Zieńko. W: Rewalidacja. 2009, nr 2, s. 100-104.
- Umiejętności społeczne dzieci z autyzmem : (z badań nad zastosowaniem Rozmów Komiksowych jako formy wspomagającej pracę z dziećmi z autyzmem) / Agnieszka Łaba-Hornecka. W: Niepełnosprawność i Rehabilitacja. 2016, nr 1, s. 147-158.
- Uwagi dotyczące niektórych kierunków pracy z chłopcem, u którego występują nasilone zaburzenia zachowania / Magdalena Musioł. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 46-51.
- Uwarunkowania osiągnięć szkolnych dzieci autystycznych / Katarzyna Patyk. W: Rewalidacja. 2009, nr 2, s. 66-77.
- W każdym z nas drzemie As / Tony Attwood ; rozm. przepr. Paulina Pająk. W: Charaktery. 2014, nr 9, s. 62-67.
- Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) / Jacek J. Błeszyński. W: Szkoła Specjalna. 2009, nr 1, s. 18-24.
- Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska. W: Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. 2016, nr 3, s. 32-37.
- Wspomagająca i alternatywna komunikacja (AAC) szansą dla rozwoju katechezy dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych (ASD) / Natalia Walkowiak. W: Katecheta. 2015, nr 4,
s. 5-18. - Wspomaganie komunikacji językowej i interakcji społecznych ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego / Katarzyna Pardej. W: Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. 2017, nr 4, s. 8-16.
- Wykorzystanie profilu psychoedukacyjnego PEP-R Schoplera w praktyce szkolnej - zasady procesu badawczego dziecka z autyzmem i przydatne wskazówki / Katarzyna Patyk. W: Szkoła Specjalna. 2009, nr 4, s. 293-301.
- Wykorzystanie programu komputerowego "Z Tosią przez pory roku" w pracy z autystycznym chłopcem / Sabina Synowiec. W: Rewalidacja. 2011, nr 2, s. 70-79.
- Zaburzenia komunikacji w autyzmie - podstawowe trudności diagnozy i terapii logopedycznej / Elżbieta Sadowska. W: Poradnik Językowy. 2011, nr 9, s. 36-51.
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu - przegląd teorii / Paulina Gołaska. W: Remedium. 2011, nr 10, s. 6-7.
- Zachowania trudne u dzieci z zaburzeniami mowy i języka - wykorzystanie w pracy terapeutycznej technik behawioralnych / Izabela Antos. W: Nauczanie Początkowe. 2014/2015, nr 2, s. 57-64.
- Zarys programu pracy z chłopcem, u którego zdiagnozowano: sprzężone opóźnienia rozwoju z towarzyszącymi zaburzeniami zachowania ze spektrum zaburzeń autystycznych / Maja Mróz. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 40-42.
- Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem - z doświadczeń młodego nauczyciela / Magdalena Cychowska. W: Szkoła Specjalna. 2010, nr 5, s. 375-379.
- Zastosowanie techniki z zakresu integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem autystycznym / Marta Wiśniewska. W: Rewalidacja. 2008, nr 2, s. 17-22.