Zestawienie bibliograficzne w wyborze lata: 2004 - 2022
Wyboru dokonała: Agnieszka Kowalczuk
LITERATURA DOSTĘPNA W BIBLIOTECE PEDAGOGICZNEJ W ZAMOŚCIU
Wydawnictwa zwarte:
- 10 minut uważności : jak pomóc dzieciom radzić sobie ze stresem i strachem / Goldie Hawn, Wendy Holden ; przekł. Michał Lipa ; [przedm. Daniel J. Siegel]. Warszawa : Laurum, 2013.
- Arteterapia. Cz. 4, Arteterapia indywidualna / pod redakcją naukową Bartosza Łozy i Aleksandry Chmielnickiej-Plaskoty ; recenzenci dr hab. n. med. Napoleon Waszkiewicz, prof. dr hab. Andrzej Czernikiewicz. Wydanie pierwsze. Warszawa : Difin, 2020.
- Daj przestrzeń i bądź blisko : mindfulness dla rodziców i ich nastolatków / Eline Snel ; przełożyła Magda Kurmańska. Warszawa : CoJaNaTo Blanka Łyszkowska, 2017.
- Dialektyczna terapia behawioralna nastolatków z tendencjami samobójczymi / Alec L. Miller, Jill H. Rathus, Marsha M. Linehan ; przedm. Charles W. Swenson ; tł. Marta Kapera. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2011.
- Dziecko wolne od stresu : jak prostymi metodami MINDFULNESS zwiększyć szansę twojego dziecka na szczęście / Susan Kaiser Greenland ; przekł. Elżbieta Smoleńska, Olena Waśkiewicz. Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2012.
- Empatia : wzmacnia dzieci, trzyma cały świat razem / Jesper Juul, Helle Jensen, Peter Høeg, Jes Bertelsen, Steen Hildebrandt, Michael Stubberup ; tłumaczenie Dariusz Syska. Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2018.
- Kotka Wiktoria i magia uważności / Agnieszka Pawłowska ; ilustrowała Kinga Kałużna. Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, 2015.
- Lęk i zamartwianie się u nastolatków : poradnik z ćwiczeniami / Lisa M. Schab ; tłumaczenie Beata Radwan. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017.
- Mindfulness dla dzieci : pomóż swojemu dziecku osiągnąć spokój i zadowolenie od śniadania do dobranocki / Uz Afzal ; [tłumaczenie: Magdalena Ryżewska]. Wydanie I. Łódź : Studio Koloru, 2020.
- Nareszcie skoncentrowani : innowacyjny program leczenia ADHD / James Greenblatt, Bill Gottlieb; tłumaczenie Agnieszka Kasprzyk. Wydanie I. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.
- Neurologia zachcianek : dlaczego dajemy sie złapać w pułapki i jak z przyjemnością zerwać ze złymi nawykami / Judson Brewer ; przedmowa Jon Kabaat-Zinn ; tłumaczenie Anna Jurga. Białystok : Wydawnictwo Vital, 2018.
- Pięć głębokich oddechów : moc uważnego rodzicielstwa / dr Genevieve von Lob ; [przekład: Anna Czechowska]. Warszawa : Mamania, copyright 2019.
- Praktyka uważności : ośmiotygodniowy program ćwiczeń pozwalający uwolnić się od depresji i napięcia emocjonalnego / John Teasdale, Mark Williams, Zindel Segal ; przedm. Jon Kabat-Zinn ; tłum. Joanna Bilmin. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.
- Praktyka uważności : ośmiotygodniowy program ćwiczeń pozwalający uwolnić się od depresji i napięcia emocjonalnego / John Teasdale, Mark Williams, Zindel Segal ; przedm. Jon Kabat-Zinn ; tłum. Joanna Bilmin. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.
- Przygody psa i sowy : bajki o uważności / Agnieszka Jankowska-Figaj ; ilustracje Kamila Loskot. Wydanie I. Warszawa : cojanato?, copyright 2020.
- Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat : praktyka uważności dla nauczycieli i uczniów / Thich Nhat Hanh, Katherine Weare ; z przedmową Joan Kabat-Zinna ; [przekład Anna Czechowska]. Warszawa : Mamania, 2018.
- Trening wygrywania : jak wygrywać w życiu, w biznesie i w sporcie? / Paulina Mechło, Katarzyna Selwant ; ilustracje Olga Geppert. Gliwice : Helion SA, copyright 2021.
- Umysł ponad nastrojem : podręcznik terapeuty / Christine A. Padesky, Dennis Greenberger ; tł. Małgorzata Słota. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, [post 2006], 2004.
- Uważne rodzicielstwo : wychowaj dziecko na świadomego, pewnego siebie i czułego człowieka / Susan Stiffelman ; przedmowa Eckhart Tolle ; przekład Katarzyna Babicz. Łódź : Galaktyka, copyright 2017.
- Uważne uczenie się : zredukuj stres i zwiększ produktywność mózgu, by uczyć się efektywnie / Craig Hassed i Richard Chambers ; przekład Agata Redlicka i Oskar Kaczmarek. Warszawa : Wydawnictwo Studio Blok, 2018.
- Uważne współczucie / Paul Gilbert, Choden. Wydanie pierwsze w języku polskim. Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019.
- Uważność i spokój żabki : ćwiczenia uważności dla dzieci... i ich rodziców / Eline Snel ; przekład Matylda Falkiewicz. Warszawa : CoJaNaTo Blanka Łyszkowska, copyright 2015.
- Uzależniony mózg : jak wyjść z nałogu, wykorzystując techniki terapii poznawczo-behawioralnej, uważności i dialogu motywującego / Suzette Glasner-Edwards ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska ; [redakcja merytoryczna: dr Konrad Ambroziak]. Wydanie pierwsze w języku polskim. Sopot : GWP, 2020.
- Uzdrawiająca moc uważności : nowy sposób na życie / Jon Kabat Zinn ; przełożył Roman Skrzypczak. Wydanie I. Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, copyright 2020.
- Wyzwalacz szczęścia : poradnik jak wychować szczęśliwe dziecko / Alexia Barrable i Jenny Barnett ; tłumaczenie Katarzyna Bieńkowska. Bielsko-Biała : Wydawnictwo Pascal, copyright 2017.
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne : poradnik z ćwiczeniami opartymi na uważności i terapii poznawczo-behawioralnej / Jon Hershfield, Tom Corboy ; tłumaczenie Marta Kacprzak. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.
Artykuły z czasopism
- “Poznać i zrozumieć emocje” – jak oswoić trudne emocje zamiast je tłumić / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. – 2018, nr 12, s. 6-9
- Całkowicie obecny umysł / Małgorzata Łuba 2016 // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 2, s. 25-28
- Całodzienne zajęcia z bajką terapeutyczną / Litwinow Monika // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 2, s. 40-45.
- Czy istnieje potrzeba uczenia dzieci uważności? / Marta Komorowska // Remedium. – 2015, nr 7/8, s. 53-55
- Czym jest uważność / Hanna Mijas // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 137-141
- Dar uważności na co dzień / Natalia Knap 2014 // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 1, s. 108 -115
- Dyskretniejsze “ja” / Paweł Holas ; rozm. przepr. Angelika Kuźniak // Znak. – 2018, nr 2, s. 6-13
- Dziecięce mindfulness z muzyką / Kłysz-Sokalska // Życie Szkoły. - 2020, nr 9, s. 6-10.
- eMOCje w twórczości - jak uspokoić umysł i wyzwolić kreatywność nie tylko w czasach pandemii / Just Monika // Meritum. - 2020, nr 3, s. 23-31.
- Gimnastyka mózgu – metody wyciszania / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. – 2018, nr 2, s. 13-17
- Gimnastyka mózgu : emocje i zdrowa samokontrola / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. – 2018, nr 4, s. 16-21
- Gimnastyka mózgu : trening samokontroli / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. – 2018, nr 3, s. 20-23
- Gimnastyka mózgu dla nauczycieli – jak się zatrzymać i nie realizować programu? / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. – 2018, nr 6, s. 10-14, 16
- Gimnastyka mózgu. Pielęgnowanie pozytywnych relacji / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. – 2018, nr 5, s. 24-29
- Jak odzyskać utraconą podczas zajęć uwagę uczniów? / Małgorzata Łoskot // Polonistyka. – 2016, nr 2, s. 30-31
- Jak praktyka uważności wspiera kreatywność? / Mazurkiewicz Magdalena // Charaktery 2020. - nr 11, s. 56-63.
- Jak uważność pomaga w podejmowaniu decyzji / Ewa Kaian-Kochanowska 2014 // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 5, s. 115-121
- Lekcje z uważności / Vera Kaltwasser // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 2, s. 114 – 120
- Licz błogosławieństwa / Paweł Holas // Charaktery. – 2017, nr 10, s. 40-41
- Łagodzenie stresu, czyli w jaki sposób poznanie samego siebie może zmniejszyć stres / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. – 2018, nr 11, s. 17-22
- Medytacja uważności i jej wielorakie zastosowania – postscriptum / Benedykt Peczko // Remedium. – 2020, nr 2, s. 23-25
- Metody pracy z dziećmi wspomagające radzenie sobie ze stresem. Cz. 1 / Marta Komorowska // Remedium. – 2018, nr 7-8, s. 16-17
- Mindfulness - nowa moda czy realne wsparcie? : nauczyciel i praktyka uważności / Agnieszka Pawłowska // Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 6, s. 6-9.
- Mindfulness – przelotna moda czy coś więcej? / Barbara Kossakowska // Świat Problemów. – 2016, nr 10, s. 29-32
- Mindfulness – trening uważności dzieci i młodzieży w profilaktyce cyberprzemocy / Anna Gregorek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 1, s. 30-38
- Mindfulness dla dzieci - ćwiczenia poprawiające samopoczucie oraz pomagające zachować spokój i kontrolę / Magdalena Krzelewska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2020, nr 5, s. 22-24.
- Mindfulness na co dzień / Iwona Karpińska // Życie Szkoły. - 2021, nr 9, s. 32-34, 36-38.
- Mindfulness w edukacji - zbyteczność, szansa czy konieczność? / Justyna Kosz-Szumska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s. 107-117.
- Myśli na liściach / Paweł Holas // Charaktery. – 2017, nr 6, s. 42-43
- Nie relaksuj się. Po prostu bądź! Czyli jak nie mnożyć sobie stresu? / Olga Ambrozowicz // Charaktery. - 2020, nr 11, s. 64-71.
- O pułapkach komplementów i zaletach uważności / Jerzy Rządzki // Remedium. – 2016, nr 2, s. 4-6
- O pułapkach komplementów i zaletach uważności. Cz. 1 / Jerzy Rządzki // Remedium. – 2016, nr 1, s. 4-5
- Opanuj emocje / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2015, nr 44, s. 12
- Poprzez kontakt z poezją rozwijać w uczniach uważność, skupienie, wrażliwość na piękno otaczającego świata… / Kinga Kuszak // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2018/2019, nr 1, s. 23-37 s. 124-133
- Spokojny umysł, dobre myśli… / Ewa Kaian-Kochanowska // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 4, s. 115-121
- Sposoby na spokój / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 4,
- Uważność – dlaczego tak wiele dzieci ma z nią problem? / Marta Molińska // Remedium. – 2019, nr 12, s. 5-7
- Uważność jest ważna / Ewa Kaian-Kochanowska // Psychologia w Szkole. – 2015, nr 2, s. 115 – 121
- Uważność na zdrowie / Jonathan Campion ; przeł. Agnieszka Chrzanowska // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 2, s. 31-35
- Uważność w edukacji wczesnoszkolnej / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. – 2019, nr 2, s. 29-35
- Uważność, skupienie, koncentracja dzieci w wieku przedszkolnym / Monika Litwinow // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 1, s. 6-11.
- Uważny nauczyciel / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 130-136
- Zastosowanie uważności w pracy z dzieckiem / Marta Komorowska // Remedium. – 2013, nr 1, s. 4-5